حوار مستحيل
+4
yousseffayid
احمد اسماعيل
فوكس
هيثم جمال
8 مشترك
صفحة 1 من اصل 1
حوار مستحيل
بسم الله الرحمن الرحيم
--------------
حوار مع ظابط
-------
في كثير من الأحيان ما اجد سواء في البرامج المتنوعة أو في شرائط خصوصاً في مجال الدعوى حوار مع ..... مثال ذلك : حوار مع ميت , حوار مع سائق , إلخ من الحورات ده الأمر وصل إلي حوار مع الشيطان يعني الحورات كثيرة ومتعددة ولكن لاحظت ان في فئة معينة لا يستطيع أحد الإقتراب منهم وتجنبهم وفي ذلك الإطار حدثت نفسي بأن أحاول التحاور مع ظابط فنزلت إلي الشارع متجولاً لأجد مكاناً خصباً لإجراء حديث وفكرت في الذهاب إلي وعندما هممت بالذهاب إلي هناك فكرت في أن يكون اللقاء في مكان هادئ ولطيف وبعيد عن زخم العمل وحفاظاً على كرامة البني آدم اللي بيكتب الموضوع ده وأسباب آخرى يعف اللسان عن ذكرها وفضلت أن يكون اللقاء خارج مكان العمل في جميع الأحوال .
وتجولت في الطريق لأفكر في كيفية إجراء اللقاء ثم فجأة وبعد طول تفكير وجدتها فرصة عظيمة ومهيأة لإجراء حديث هناك أمامي اثنان يتزينان باللباس الميري أحدهما ظابط شرطة , والأخر ظابط حربي .
وذهبت إلي ظابط الجيش لإجراء معه حوار ليكون أول حوار مع ظابط وإليكم الحوار :
أنا : السلام عليكم
هو : لم ينظر لي من الاساس
انا : كررت السلام
هو : وعليكم أهلاً
انا : ايه بس اللي مزعل سيادتك
هو : لا مفيش حاجة
انا : ده انتوا حماة الوطن يعني راحتكوا من راحتنا
هو : ماشي ماشي
انا : ممكن أعمل مع حضرتك حوار يا بطل
هو : راح نظر إلي بكل غضب وقاللي بقولك ايه انا مش ناقص انا تعبان وقرفان
انا : ( بخوف من رده ) ليه سيادتك
هو : عفاريت الدنيا بتتنط وشي دلوقتي يا بني آدم تعبان تعبان
أنا : ليييييييه سيادتك
هو : تعبان بقالي شهر ما نزلتش البيت وبيقوللي انه في مشروع حرب واخروا اجازاتي كمان شهر فانا تعبان تعبان ولا أوريلك
انا : لالالالالالالالالا خالص مصدقك اللهم احفظنا من غربة البيت وبالويه – الكلام الاخير ده في سري –
طبعاً لما لقيت ظابط الحربية في غير طبيعته العادية قررت اتركه واروح للبرنس اللي قاعد جنبه ظابط الشرطة باشا بجد القعدة بكل انتخه وفخر والدنيا دي مش على باله خالص بصراحة أنا أتشجعت وقلت هو بطل الحوار لما أخش عليه وادخل التاريخ واجري معاه الحديث او الحوار امنية حياتي , و طبعاً ظابط الحربية خاد بعضه وركب اتوبيس الجيش اللي هوديه على الوحدة وهو مقطع نفسه من الغيظ لدرجة انه مسك الصول اللي في الأتوبيس ونزل فيه ضرب لما عدمه العافيه والأتوبيس مشي وهو مش عاتقه وبيقوله حرام عليكوا حراااااااااااااااااااااام .
المهم مش موضوعنا دخلت جنب الباشا بتاعنا بالراحة كده علشان أكمل معاه حواري اللي حسيت منه اني هاعمل حوار محصلش وإليكم الحوار :
انا : سلام عليكم معالي الباشا
هو : مردش السلام
انا : قلت مش مهم السلام خلينا في المضمون
انا : سعادة الباشا تسمح لي اني اعمل مع سيادتك حوار بصفتك ظابط
ابتسم ابتسامة لا هي صفراء ولا بيضاء مش عارف لونها ايه ظابط بقى
هو : تعمل ايه
انا : بلعت ريئي وقلت سيادتك اعمل حوار مع سيادتك بصفتك ظ ظاب ط
راحت الإبتسامة زادت شوية لتكون ربع ضحكة ظابط ظابط يعني
هو : اوي اوي يا حبيبي احكي
انا : استجمعت قوتي وقلتله هاه تحب نبدأ منين
هو : زي ما انت عايز
انا : س : سيادتك بتبدأ يومك إزاي
هو : ج : بدأ يومي بروح القسم واشوف الدنيا فيها ايه النهاردة
انا : ( بضحك ) طب كان فيها ايه النهاردة ههههههههه
هو : أقولك ومتزعلش
أنا : لالالا يا باشا مش عايز اعرف
س: انت راضي عن عملك سيادتك
هو : جداً
انا : س : الظابط كانت امنية سعادتك وانت صغير
هو : وانا كبير كمان
انا : ليه
هو : فيه حاجات كتير كان نفسي اعملها للبلد وحعملها يعني حعملها
أنا : ( فكرني بالمسئولين ) طب سعادتك قدرت تحقق كل اللي انت عايزه
هو : لسه في شوية أحكام مفتوحة عايزين نسددها وقريب ده هيتحقق
أنا : ربنا يسترها سعادتك طب إيه رايك في المعارضة المصرية
هو : مية مية هي دي الديمقراطية اللي عايزين الناس تشوفها في البلد , البلد عمرانه
أنا : ايوة مظبوط فعلاً , طب سعادتك ايه رايك في الاحزاب اللي بتتخذ الإسلام شعار ليها
هو : في غضب انت تعرفهم ياله ولا ايه
أنا : لا ياباشا ده انا بس متابع الجزيرة كل يوم
هو : وكمان عندك الجزيرة في البيت يا واطي
أنا : لا ياباشا أصلي الشاي والسكر تمنهم زاد فضلة خيرك فبشربهم على القهوة اللي تحت البيت بالتقسيط على الشهر
هو : والقهوة دي إتجاهتها إيه
أنا : مودرن سبورت , الحياة سبورت , ومزيكا , وميلودي , قناة الناس وقت الأذان بس سعادتك
هو : تمام انت شكلك وطني
أنا : الحمد لله ياباشا
هو : بتحب البلد
أنا : جداً ياباشا دي مصر هي أمي سعادتك
هو : طب إديت لأمك أيه
أنا : عمري ياباشا وعمر اللي جبوني ياباشا
هو : طب ما انت ميه ميه اهه امال بتزعج جوز أمك ليه ياله
أنا : ياباشا أنا أقدر
هو : قدرت وعكرت مزاجي عالصبح
أنا : ياباشا انا مستعد اصحح غلطي
هو : هيحصل , عارف الناس بتعيش تحت الأرض إزاي
أنا : إزاي يا باشا
هو : ما تيجي نشوف
أنا : لا شكراً ياباشا أنا مستني الأتوبيس
هو : ما احنا بتوع الأتوبيس يا روح أمك هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
نظراً لشراسة الضيف وعدم التحكم في جبروته لم يكتمل الحوار حسبي الله ونعم الوكيل وكمان انا مصيف هناك عندهم شوية شويتين للأبد مش مهم المهم اننا بنحاول نوصل نعمل جديد نقولف اللي احنا عايزينه دلوقتي وبعد كده ياريت نكون فاهمين عايزين ايه وليه
اللي عنده اسئلة عايز يسئلها لسعادته ياريت يسئل ومش يتكسف هو هيعيش وانا اللي هسئل
--------------
حوار مع ظابط
-------
في كثير من الأحيان ما اجد سواء في البرامج المتنوعة أو في شرائط خصوصاً في مجال الدعوى حوار مع ..... مثال ذلك : حوار مع ميت , حوار مع سائق , إلخ من الحورات ده الأمر وصل إلي حوار مع الشيطان يعني الحورات كثيرة ومتعددة ولكن لاحظت ان في فئة معينة لا يستطيع أحد الإقتراب منهم وتجنبهم وفي ذلك الإطار حدثت نفسي بأن أحاول التحاور مع ظابط فنزلت إلي الشارع متجولاً لأجد مكاناً خصباً لإجراء حديث وفكرت في الذهاب إلي وعندما هممت بالذهاب إلي هناك فكرت في أن يكون اللقاء في مكان هادئ ولطيف وبعيد عن زخم العمل وحفاظاً على كرامة البني آدم اللي بيكتب الموضوع ده وأسباب آخرى يعف اللسان عن ذكرها وفضلت أن يكون اللقاء خارج مكان العمل في جميع الأحوال .
وتجولت في الطريق لأفكر في كيفية إجراء اللقاء ثم فجأة وبعد طول تفكير وجدتها فرصة عظيمة ومهيأة لإجراء حديث هناك أمامي اثنان يتزينان باللباس الميري أحدهما ظابط شرطة , والأخر ظابط حربي .
وذهبت إلي ظابط الجيش لإجراء معه حوار ليكون أول حوار مع ظابط وإليكم الحوار :
أنا : السلام عليكم
هو : لم ينظر لي من الاساس
انا : كررت السلام
هو : وعليكم أهلاً
انا : ايه بس اللي مزعل سيادتك
هو : لا مفيش حاجة
انا : ده انتوا حماة الوطن يعني راحتكوا من راحتنا
هو : ماشي ماشي
انا : ممكن أعمل مع حضرتك حوار يا بطل
هو : راح نظر إلي بكل غضب وقاللي بقولك ايه انا مش ناقص انا تعبان وقرفان
انا : ( بخوف من رده ) ليه سيادتك
هو : عفاريت الدنيا بتتنط وشي دلوقتي يا بني آدم تعبان تعبان
أنا : ليييييييه سيادتك
هو : تعبان بقالي شهر ما نزلتش البيت وبيقوللي انه في مشروع حرب واخروا اجازاتي كمان شهر فانا تعبان تعبان ولا أوريلك
انا : لالالالالالالالالا خالص مصدقك اللهم احفظنا من غربة البيت وبالويه – الكلام الاخير ده في سري –
طبعاً لما لقيت ظابط الحربية في غير طبيعته العادية قررت اتركه واروح للبرنس اللي قاعد جنبه ظابط الشرطة باشا بجد القعدة بكل انتخه وفخر والدنيا دي مش على باله خالص بصراحة أنا أتشجعت وقلت هو بطل الحوار لما أخش عليه وادخل التاريخ واجري معاه الحديث او الحوار امنية حياتي , و طبعاً ظابط الحربية خاد بعضه وركب اتوبيس الجيش اللي هوديه على الوحدة وهو مقطع نفسه من الغيظ لدرجة انه مسك الصول اللي في الأتوبيس ونزل فيه ضرب لما عدمه العافيه والأتوبيس مشي وهو مش عاتقه وبيقوله حرام عليكوا حراااااااااااااااااااااام .
المهم مش موضوعنا دخلت جنب الباشا بتاعنا بالراحة كده علشان أكمل معاه حواري اللي حسيت منه اني هاعمل حوار محصلش وإليكم الحوار :
انا : سلام عليكم معالي الباشا
هو : مردش السلام
انا : قلت مش مهم السلام خلينا في المضمون
انا : سعادة الباشا تسمح لي اني اعمل مع سيادتك حوار بصفتك ظابط
ابتسم ابتسامة لا هي صفراء ولا بيضاء مش عارف لونها ايه ظابط بقى
هو : تعمل ايه
انا : بلعت ريئي وقلت سيادتك اعمل حوار مع سيادتك بصفتك ظ ظاب ط
راحت الإبتسامة زادت شوية لتكون ربع ضحكة ظابط ظابط يعني
هو : اوي اوي يا حبيبي احكي
انا : استجمعت قوتي وقلتله هاه تحب نبدأ منين
هو : زي ما انت عايز
انا : س : سيادتك بتبدأ يومك إزاي
هو : ج : بدأ يومي بروح القسم واشوف الدنيا فيها ايه النهاردة
انا : ( بضحك ) طب كان فيها ايه النهاردة ههههههههه
هو : أقولك ومتزعلش
أنا : لالالا يا باشا مش عايز اعرف
س: انت راضي عن عملك سيادتك
هو : جداً
انا : س : الظابط كانت امنية سعادتك وانت صغير
هو : وانا كبير كمان
انا : ليه
هو : فيه حاجات كتير كان نفسي اعملها للبلد وحعملها يعني حعملها
أنا : ( فكرني بالمسئولين ) طب سعادتك قدرت تحقق كل اللي انت عايزه
هو : لسه في شوية أحكام مفتوحة عايزين نسددها وقريب ده هيتحقق
أنا : ربنا يسترها سعادتك طب إيه رايك في المعارضة المصرية
هو : مية مية هي دي الديمقراطية اللي عايزين الناس تشوفها في البلد , البلد عمرانه
أنا : ايوة مظبوط فعلاً , طب سعادتك ايه رايك في الاحزاب اللي بتتخذ الإسلام شعار ليها
هو : في غضب انت تعرفهم ياله ولا ايه
أنا : لا ياباشا ده انا بس متابع الجزيرة كل يوم
هو : وكمان عندك الجزيرة في البيت يا واطي
أنا : لا ياباشا أصلي الشاي والسكر تمنهم زاد فضلة خيرك فبشربهم على القهوة اللي تحت البيت بالتقسيط على الشهر
هو : والقهوة دي إتجاهتها إيه
أنا : مودرن سبورت , الحياة سبورت , ومزيكا , وميلودي , قناة الناس وقت الأذان بس سعادتك
هو : تمام انت شكلك وطني
أنا : الحمد لله ياباشا
هو : بتحب البلد
أنا : جداً ياباشا دي مصر هي أمي سعادتك
هو : طب إديت لأمك أيه
أنا : عمري ياباشا وعمر اللي جبوني ياباشا
هو : طب ما انت ميه ميه اهه امال بتزعج جوز أمك ليه ياله
أنا : ياباشا أنا أقدر
هو : قدرت وعكرت مزاجي عالصبح
أنا : ياباشا انا مستعد اصحح غلطي
هو : هيحصل , عارف الناس بتعيش تحت الأرض إزاي
أنا : إزاي يا باشا
هو : ما تيجي نشوف
أنا : لا شكراً ياباشا أنا مستني الأتوبيس
هو : ما احنا بتوع الأتوبيس يا روح أمك هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
نظراً لشراسة الضيف وعدم التحكم في جبروته لم يكتمل الحوار حسبي الله ونعم الوكيل وكمان انا مصيف هناك عندهم شوية شويتين للأبد مش مهم المهم اننا بنحاول نوصل نعمل جديد نقولف اللي احنا عايزينه دلوقتي وبعد كده ياريت نكون فاهمين عايزين ايه وليه
اللي عنده اسئلة عايز يسئلها لسعادته ياريت يسئل ومش يتكسف هو هيعيش وانا اللي هسئل
هيثم جمال- عضو مميز
- رقم العضوية : 9
عدد المساهمات : 1627
المهارة : 11711
تاريخ التسجيل : 05/04/2010
الكفاءة : 3
رد: حوار مستحيل
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بجد انت مبدع
بجد انت مبدع
فوكس- عضو ممتاز
- رقم العضوية : 2
عدد المساهمات : 2792
المهارة : 21457
تاريخ التسجيل : 02/04/2010
الكفاءة : 13
رد: حوار مستحيل
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
طيب جهز شنطتك عشان فيه ناس عايزينك تحت ايها المبدع ابقه خلى الكتابة تنفعك
لا بجد يا استاذ هيثم موضوع حلو والله و مؤثر فى نفس الوقت على الفكرة ده موضوع محزن يندرج تحت بند الكوميديا السوداء
تسلم يا غالى
طيب جهز شنطتك عشان فيه ناس عايزينك تحت ايها المبدع ابقه خلى الكتابة تنفعك
لا بجد يا استاذ هيثم موضوع حلو والله و مؤثر فى نفس الوقت على الفكرة ده موضوع محزن يندرج تحت بند الكوميديا السوداء
تسلم يا غالى
احمد اسماعيل- عضو مميز
- رقم العضوية : 36
عدد المساهمات : 1723
المهارة : 12766
تاريخ التسجيل : 03/04/2010
الكفاءة : 35
حلوة اخر حاجة
والنبي نجم يا نجم
موضوع جامد جدي
موضوع جامد جدي
yousseffayid- رئيس مجلس الادارة
- رقم العضوية : 291
عدد المساهمات : 1184
المهارة : 11423
تاريخ التسجيل : 13/09/2010
الكفاءة : 0
رد: حوار مستحيل
هو انتو كلكو كده و لا ايه
واحد يقول البارك على عرش مصر و واحد يعمل حوار مع ظابط
يا نهار اسود
انا شكلى مش هادخل الموقع ده تانى
واحد يقول البارك على عرش مصر و واحد يعمل حوار مع ظابط
يا نهار اسود
انا شكلى مش هادخل الموقع ده تانى
spongbob- عضو جديد
- رقم العضوية : 303
عدد المساهمات : 11
المهارة : 5198
تاريخ التسجيل : 24/09/2010
الكفاءة : 0
رد: حوار مستحيل
احنا اللي يخش منتدانا لازم يكون قلبه حديد لأنه هيشوف اللي عمره ما شافه
هيثم جمال- عضو مميز
- رقم العضوية : 9
عدد المساهمات : 1627
المهارة : 11711
تاريخ التسجيل : 05/04/2010
الكفاءة : 3
رد: حوار مستحيل
شكلى هاعمل زى سبونجبوب و مش هادخل المنتدى تانى
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
احمدعبدالعليم- سوبر ستار المنتدى
- رقم العضوية : 1
عدد المساهمات : 5479
المهارة : 28603
تاريخ التسجيل : 02/04/2010
الكفاءة : 31
رد: حوار مستحيل
اللى خايف يروح
فوكس- عضو ممتاز
- رقم العضوية : 2
عدد المساهمات : 2792
المهارة : 21457
تاريخ التسجيل : 02/04/2010
الكفاءة : 13
رد: حوار مستحيل
يروح على فين يا فوكس بيه قول الحق خليك جريء
هيثم جمال- عضو مميز
- رقم العضوية : 9
عدد المساهمات : 1627
المهارة : 11711
تاريخ التسجيل : 05/04/2010
الكفاءة : 3
رد: حوار مستحيل
موضوع رائع يا هيثم بك حقيقي أنت صورت موقف وكأني بتفرج على فيلم تسجيلي .
حقيقي يا هيثم بك أنت مبدع وان شاء الله هاتتحبس قريب وهاجيبلك عيش وحلاوة .
هههههههههههههههههههههههههههههههه
حقيقي يا هيثم بك أنت مبدع وان شاء الله هاتتحبس قريب وهاجيبلك عيش وحلاوة .
هههههههههههههههههههههههههههههههه
الموسيقار- سوبر ستار المنتدى
- رقم العضوية : 14
عدد المساهمات : 9753
المهارة : 50694
تاريخ التسجيل : 15/04/2010
الكفاءة : 100
رد: حوار مستحيل
يا فوكس طول بالك شوية أنا كده شكلي هاخاف أجيلك المحل يا عم .فوكس كتب:اللى خايف يروح
ههههههههههههههههههههههههههه
الموسيقار- سوبر ستار المنتدى
- رقم العضوية : 14
عدد المساهمات : 9753
المهارة : 50694
تاريخ التسجيل : 15/04/2010
الكفاءة : 100
رد: حوار مستحيل
كلمات جميلة
و عبارات هايلة
و حوار ســــــــــــــــــــــــــــــاخن
على العموم عندينا حرية الفكر مكفولة
و عبارات هايلة
و حوار ســــــــــــــــــــــــــــــاخن
على العموم عندينا حرية الفكر مكفولة
أحمد بغدادى- عضو v i p
- رقم العضوية : 7
عدد المساهمات : 933
المهارة : 10007
تاريخ التسجيل : 04/04/2010
الكفاءة : 15
مواضيع مماثلة
» حوار وزير الصناعه
» حوار بين طفلين
» بالفيديو : حوار مع ميت
» حوار مع سيجارة
» حوار زوجين في ليلة زفافهما
» حوار بين طفلين
» بالفيديو : حوار مع ميت
» حوار مع سيجارة
» حوار زوجين في ليلة زفافهما
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى